'

デンマーク大使公邸にて開催Kontrapunkt午後のトークセッション / Kontrapunkt’s inspirational afternoon talk sessions at the Danish Embassy

デンマーク大使公邸にて開催Kontrapunkt午後のトークセッション / Kontrapunkt’s inspirational afternoon talk sessions at the Danish Embassy

デンマークを代表するブランドデザインエージェンシーの1社Kontrapunktによる午後のトークセッション「本質を捉え、変化へと誘うブランドを構築する方法」がデンマーク大使公邸で4回にわたって開催されました。セッションには、各分野を牽引する日本の企業の皆様にご参加頂きました。

デザイン先進国としても知られるデンマークですが、持続可能な成長の為の枠組みを政府と企業が協力して作り、様々な政策や事業に取り組んでおり、世界で最もサステイナブルな企業100社中、トップ10の上位2を含む3社のデンマーク企業がランクインしています。

今回のイベントでは、そうしたデンマークならではのサステイナビリティへの最新の取り組みをデンマーク大使から紹介するとともに、Kontrapunktからはブランドデザインエージェンシーの観点から、本質を捉えたブランドを構築するアプローチの秘密を明らかにし、ブランド戦略とブランドデザインが持続可能な変化をどのように推進できるかが紹介されました。

The Ambassador, Peter Taksoe-Jensen, hosted a series of afternoon talk sessions with Kontrapunkt, inviting different executives from leading Japanese companies. In these inspirational afternoon sessions, the Ambassador presented the Danish framework and approach for the sustainable agenda, while Tomoe Hamaguchiya and Emil Andreas Bruun from Kontrapunkt revealed secrets from their approach to building genuine brands and explain how brand strategy and brand design can drive sustainable change from a Danish brand and design agency perspective. Kontrapunkt also explained the importance of employer branding for business growth.